Microneedling

På My Clinic strävar vi efter ett naturligt och fint resultat!

Microneedling är en populär metod som passar för att behandla många olika hudproblem. Behandlingen går ut på att orsaka en kontrollerad skada i huden för att trigga igång den naturliga reparationsprocessen. Då sätter nämligen produktionen av kollagen fart, ett av hudens allra viktigaste proteiner och hudens struktur och kondition förbättras.

Microneedling modell

Före- och efter (video)

12 tunna medicinska engångsnålar hjälper till att slussa ned uppbyggande och näringsrika serum i huden. På ett smärtfritt och effektivt sätt skapas tusentals mikrokanaler ner i din hy för nålarna att arbeta i. Resultatet blir jämnt, och eftersom kanalerna är så minimala reduceras smärtan till i princip obefintliga nivåer.

När de små hålen skapas sätter hudens naturliga reparationsprocess igång och huden förbättrar själv sin spänst, lyster och kondition.

Så här går det till
   vid en behandling

1. Tidsbokning

Du bokar en tid för en behandling hos oss genom Boka Direkt.

2. Konsultation

Vi håller konsultation innan ditt besök hos oss och  skräddarsyr en komplett analys på dig och för en personlig behandlingsplan.

3. Behandling

Våra experter utför behandlingen på dig

4. Återbesök

Efter behandlingen följer vi upp för att se till att allt känns bra och har gått som du tänkt dig.

Konsultation för microneedling

Vanliga Frågor & Svar

Hur bokar jag konsultation?

Du kan boka din tid för konsultation genom att klicka här

Vad är en microneedling?

Vad ska man tänka på efter en Microneedling?

Efter en avslutad behandling så ska du undvika följande ( 48 timmar):

• Sol eller solarium

• Hård fysisk träning

• Bad i klorvatten eller i havet

• Bastu

• Andra hudvårdbehandlingar, ink. Filler och botox

• Brun-utan-sol

• Tatuering i området

Vem är en bra kandidat för Microneedling behandling ?

Alla hudtyper är passande för Microneedling.

Hur ofta ska jag göra en microneedling behandling?

Microneedling kan upprepas var fjärde till sjätte vecka vid behov.

För kollagenproduktion är det nödvändigt med minst tre behandlingar, medan ärr reducering behövs det mellan tre och sex behandlingar. Fyra till sex veckor bör gå mellan en behandling och nästa.

Hur lång tid tar en microneedling?

Vanligtvis behövs en kur på 3-6 behandlingar men det beror lite på hudens kondition och tillstånd. Varje enskild behandling varar i ca 60 minuter. Vi rekommenderar att genomgå behandling med 2-8 veckors mellanrum. Tiden skiljer sig lite beroende på vad din personliga behandlingsplan säger

Microneedling behandlar:

• Huduppstramning

• Fina linjer och rynkor

• Stora porer

• Keratosis Pilaris

• Pigmenteringar

• Acneärr

Vad du kan förvänta:

• Beroende på området i ditt ansikte eller kropp som behandlas och vilken typ av anordning som används (dvs nålens längd), är proceduren säker och i vissa fall praktiskt taget smärtfri, och känner bara en mild stickande känsla.​

• Din behandlare kommer att applicera en aktuell bedövning på din hud före behandlingen för att minska smärta och obehag.

• Din hud kommer att bli rosa eller röd i utseende, ungefär som en solbränna, ett par timmar efter behandlingen.

• Mindre blödningar och blåmärken är möjliga beroende på längden på den använda nålen och antalet gånger den pressas över behandlingsområdet.

• Din hud kan känna sig varm, snäv och kliande en kort stund. Detta bör avta på 12-48 timmar.